Delirious

Delirious

Tijdens een vakantie in de zomer van 2012 zwierf Marco Lanero, oprichter van Delirious, door de straten van Cadore op zoek naar een klein atelier waar hij een zonnebril op maat kon laten maken. Na lang en hard zoeken kwam hij een team van jonge ambachtslieden tegen die hem zijn eerste handgemaakte zonnebril maakten. Het was een eenvoudige bril, zonder duidelijke innovatie in het ontwerp, geen laserproductie, geen spoor van een label, helemaal geen herkenbaar merk.

Toen Marco die herfst terugkeerde naar de universiteit, begon de zonnebril van Marco de aandacht te trekken van vrienden en vreemden. Al snel drong het tot hem door dat etiketten weinig belangrijk zijn in het licht van zeer verfijnde producten van topkwaliteit. Na een aantal maanden van diepgaand onderzoek, begreep Marco dat mensen een sterk verlangen hebben naar een product dat kwaliteit en een hoog fabricageniveau biedt; een terugkeer naar een ontwerp dat een zoektocht naar innovatie vertegenwoordigt. Die winter investeerde Marco in een industriële graveur en begon hij glazen te personaliseren voor vrienden en kennissen. Al met al verkocht hij slechts 189 stuks. Kort daarna riep hij zijn goede vriend, Camillo Bovio, op om de website te ontwerpen en op te zetten die voor het eerst Delirious lanceerde.

MerkDelirious
CategorieZonnebrillen / Correctiebrillen