Dita Eyewear John Juniper en Jeff Solorio zijn al heel hun leven vrienden met een gedeelde passie voor fotografie, film en design. Deze gezamenlijke passie leidde tot dé openbaring om het meest prominente en memorabele brillenmerk/modeaccessoires te starten. John en Jeff richtten in 1995 DITA op in Los Angeles met één missie: innovatieve maar toch verfijnde brillen creëren met een unieke look en feel.
De vintage monturen uit de jaren ’50 tot en met de jaren ’80 zijn de belangrijkste inspiratiebron voor de Dita collectie. Dita heeft het vermogen om iemands persoonlijkheid te transformeren en tegelijkertijd te versterken, hierdoor hebben ze de wereldwijde waardering gekregen waarmee ze tot op de dag van vandaag bekend staan. Dita produceert in een van ’s werelds oudste en meest gerespecteerde fabrieken welke uitsluitend gewijd zijn aan het produceren van brillen. Deze gespecialiseerde fabrieken zijn al generaties lang in handen van dezelfde families. Het maken van één montuur kan wel 320 afzonderlijke productiestappen moeten doorlopen wat wel tot 8 maanden kan duren. Deze ambachtslieden, met maar liefst 50 jaar ervaring, besteden de kennis aan het perfectioneren van hun producten.
Deze kostbare en moeizame combinatie van traditionele werkwijze en moderne technologieën komen samen om ‘s werelds beste titanium en acetaten om te zetten in luxueuze brillen met een echt “DITA-hart”. Naast de aandacht die er gebruikt wordt aan het produceren, wordt er gebruik gemaakt van de meest hoogwaardige materialen: titanium, 18 karaat goud, en het beste Japanse acetaat.